Saturday 12 March 2011

Lambaian Khaabah...

'La'bai kallah ummalaba'i...la'bai kala syarikala kala ba'i '....bila dengar jer seruan tu,,,menangis rase hati ini...bersyukur aku akan dpt p ke tempat lahirnya Rasulullah...xsabar rasenya nk menziarahi tempat dmana lahirnya islam...xsabar nk merasai keindahan islam di masjidil haram...tp,bersediakah aku untuk mengadap Allah SWT dan Rasulullah dengan keadaan aku...aku cube untuk perbaiki diri aku..aku bersyukur perubahan yang aku buat pada hri ini..moge2 perubahan ini mendapat keberkatan dari Allah SWT...moge2 aku berada pada jalan yang benar...Ya Allah...adakah aku ini umat Rasullah yang sebenar?Ya Allah...adakah aku umat yang berjuang pada jalan kebenran?layakkah aku menjadi tentera Fisabilillah?...lambaian Kaabah terngiang2 di benak fikiran aku...lambaian Kaabah menyeru2 aku untuk mendekati...Lambaian Kaabah....makin hari,,makin dekat  di hati aku...bersediakah dirku untuk berjumpa Rasulullah SAW yang kucintai?...bau wangi tanah haram yang aku bayangkan...kaabah yang indah aku impikan....Ya Allah...aku hamba Mu yang hina...yang telah banyak melakukan dosa....yang telah merasai jalan kesesatan selama ini..mungkin anugerah yang Engkau beri pada aku untuk merasai amalan di tanah Haram adalh hikmah dan hidayah pada diriku...Ya Allah...aku tidak sabar lagi....xsabar lagi merasai amalan di sana...aku xsbar lagi berjumpa dengan Rasulullah yang aku cintai..aku xsabr lagi memakai ihram mengadapmu ya Allah....moge2 pemergian aku ini memberi rahmat pada diriku.....biarlah aku sederhana dunia..sempurna untuk hari akhirat...Aslam Taslim...wasalam...

3 comments:

  1. alhamdulillah~
    setiap perubahan memerlukan pengorbanan.
    semoga selamat sampai dan selamat kembali.

    ReplyDelete
  2. insyaAllah...semoga perubahan ini adalh kemenangan azali...amin...

    ReplyDelete